Sonic the Hedgehog 2 (4K UHD recenze)

• třída videa: A
  • Kvalita zvuku: A+
  • Extra známky: B-

Sonic the Hedgehog 2 (4K UHD)

Koupit zde!

Posouzení

Za třicet let od prvního představení Segy Sonic the Hedgehog pro jejich konzole Genesis, Game Gear a Master System existuje téměř sto různých navazujících her, variant a kompilací v široké škále žánrů: 2D plošinovky, 3D plošinovky, závodní hry, bojové hry, vzdělávací hry, arkádové hry a další. Dokonce došlo k několika přechodům, které zahrnovaly postavu Maria z Nintenda. Série se také propracovala do dalších médií, včetně několika animovaných televizních seriálů a komiksů. S tak rozsáhlou historií a tradicí, ze které lze čerpat, není žádným překvapením, že se franšíza nakonec dostala na velké plátno v roce 2020 s Sonic the Hedgehog, a že film byl tak úspěšný, že zplodil pokračování jen o dva roky později. Tomu se také nelze divit zvukový fanoušci jsou pro postavu nadšení, takže když byl v roce 2019 zveřejněn první trailer k původnímu filmu, došlo k online odporu ohledně způsobu, jakým byla postava navržena. Paramount učinil neobvyklý krok a odložil datum vydání filmu, aby poskytl produkčnímu týmu čas na přepracování postavy, a tento krok se vyplatil 319 miliony dolarů v globálních příjmech z pokladny.

Sonic the Hedgehog 2 navazuje na několik měsíců po událostech prvního filmu, kdy mimozemšťan Sonic (Ben Schwartz) žije na Zemi se svými adoptovanými lidskými členy rodiny Tomem (James Mardsen) a Maddie (Tika Sumpter). Se Sonicovým nepřítelem Dr. Robotnik (Jim Carrey) vyhoštěný na jinou planetu, přátelský modrý ježek se snaží najít své místo na světě. Když Dr. Robotnik najde cestu zpět na Zemi díky pomoci od Knuckles the Echidna (Idris Elba), Sonic se musí spojit se svým novým přítelem Milesem „Tails“ Prowlerem (Colleen O’Shaughnessey), aby zastavili notoricky známého Eggmana v dobývání Země.

oba zvukový filmy režíroval Jeff Fowler z Blur Studios, který se postaral o vystřižené scény pro několik zvukový videohry, takže postavu určitě znal. Navzdory rozmanitosti žánrů, které hry prozkoumaly, byla franšíza v jádru vždy platformou, takže je hezké, že v pokračování je skutečná plošinovka. Ve filmu, který běží příliš dlouho pro své vlastní dobro, je toho stále příliš málo, přičemž velkou část minutáže zabírá boj o získání nějaké emocionální hloubky. To znamená, že na konci je velmi pěkný dotek, když Sonic konečně pozná Dr. Robotnikova skutečná slabost a zmocňuje se jí. Kromě toho je základním poselstvím filmu vždy vítané: skutečné rodiny jsou takové, jaké si z nich uděláte, a nejen výsledek narození. Pro Sonica a jeho adoptivní rodinu je voda skutečně hustší než krev.

Kameraman Brandon Trost zachycen Sonic the Hedgehog 2 digitálně v rozlišení 4,5K pomocí kamer ARRI ALEXA mini LF a Red Komodo s anamorfickými objektivy Panavision řady T. Postprodukce byla dokončena s 4K Digital Intermediate, který byl pro uvedení v kinech zarámován v poměru 2,39:1. Paramount připravil nové 4K Ultra HD vydání filmu, odstupňované pro vysoký dynamický rozsah (na disku jsou zahrnuty Dolby Vision i HDR10). Ať už si o filmu myslíte cokoli, nabízí působivou pastvu pro oči. Obraz je ostrý jako břitva, každé stéblo trávy a každé zrnko písku jsou dokonale ohraničené. Obličejové textury jsou stejně působivé, s ostře ohraničenými rysy, včetně vousů – Robotnikův knír je vždy dobře vyřešen. Je pravda, že velkou část provozní doby Sonic the Hedgehog 2 byl generován na počítači, a i když je pravděpodobné, že efekty byly vykresleny ve 2K a upscalovány pro kompozici, stále se dobře integrují s extrémní čistotou záběrů z živé akce.

Není překvapením, že úroveň HDR je stejně oslnivá. Barvy jsou stejně brilantní jako v jakékoli videohře, ale díky širokému barevnému gamutu s mnohem větší hloubkou. Rozsah kontrastu je obecně silný – zvýraznění, jako jsou jiskry a další energetické efekty, září, a na druhé straně jsou úrovně černé stejně hluboké. Existuje jen několik záběrů zasazených do slabě osvětlených interiérů, kde se rozsah kontrastu trochu zplošťuje a úrovně černé jsou poněkud zvýšené, ale těchto okamžiků je málo. Není to úplně referenční přenos, ale je to docela blízko.

Primární zvuk je nabízen v hyperaktivním anglickém mixu Dolby Atmos, který je skutečným demo materiálem. Všechny kanály jsou během filmu plně zapojeny, včetně režie. Celkově je to tak agresivní mix, že je může trochu přepadnout nepřetržitý akustický útok, ale jsou opravdu patrné v momentech, jako je scéna v podzemním trezoru, když Sonic prorazí strop, nebo s blesky generovanými Robotnikem. později v příběhu. Je tu také skvělý moment, kdy diváka obklopuje několik Tailů a jeho hlas mezi nimi ping-ponguje po celé místnosti. Celý film je plný úžasně hlubokých basů a obsahuje spoustu momentů, které třesou sedadlem. To je jistě pravda o zvukových efektech, ale skóre Junkie XL nabízí svůj vlastní silný low-end. Abych parafrázoval Johna Lennona Těžký den, tenhle soundtrack je chrastítko, synu. Pokud jste zvyklí usínat u rodinných filmů od Disney, které obsahují kompromitované zvukové stopy, postrádají basy a dynamický účinek, tento disk Paramount vás dramaticky probudí. Mezi další možnosti zvuku patří anglický popisný zvuk a španělština (Španělsko), španělština (Latinská Amerika), francouzština 5.1 a francouzština (Kanada) 5.1 Dolby Digital. Mezi možnosti titulků patří angličtina, angličtina SDH, dánština, španělština (Španělsko), španělština (latinská Amerika), francouzština, francouzština (Kanada), norština, finština a švédština. Možnosti titulků s komentářem zahrnují angličtinu, španělštinu (Španělsko), španělštinu (Latinská Amerika), francouzštinu a francouzštinu (Kanada).

Vydání 4K Ultra HD společnosti Paramount Sonic the Hedgehog 2 je pouze UHD – což znamená, že nezahrnuje Blu-ray kopii filmu, ale místo toho nabízí digitální kód na papírové vložce zastrčené uvnitř pouzdra, stejně jako přebal. Jsou zahrnuty následující doplňky, všechny v HD:

• Audiokomentář Jeffa Fowlera a Bena Schwartze
  • Animovaný krátký: Sonic Drone Home (5:19)
  • Smazané a rozšířené scény (celkem 7 – 17:17)
  • blbci (3:18)
  • Hudební video: Kid Cudi – Hvězdy na nebi (3:06)
  • Hledání vašeho týmu (6:31)
  • The Powerful Puncher: Knuckles (5:43)
  • Rychlé reakce s Benem Schwartzem (3:20)
  • Robotnik Reimagined (5:37)
  • Sourozenec pro Sonic: Tails (4:46)

V komentářové skladbě Fowler a Schwartz volně přiznávají fakt, že ji asi moc lidí poslouchat nebude – věnují ji dvěma fanouškům svého komentáře k prvnímu filmu. To udává tón zbytku skladby, která je veselá a energická. Jsou to jednoznačně přátelé, kteří spolu rádi tráví čas a neustále udržují věci v pohybu. Je tu spousta informací pro fanoušky filmu, ale tohle stojí za poslech i pro běžného diváka. Určitě to vydržte až do konce, protože identifikují postavu, která se objeví ve scéně uprostřed titulků, a také zavolají některému z dalších hlasových herců a krátce si popovídají.

Zbytek doplňků je typicky povrchní sbírka vymazaných scén, chyb a EPK chmýří, s jedním krátkým tématem. Sonický dron domů je plně animovaný krátký s novým dobrodružstvím se Sonicem, Tailsem a Knucklesem. Zatímco se Schwartz vrací k hlasu Sonic, ani O’Shaughnessey ani Elba se bohužel neúčastnili. Je jich celkem 7 Smazané a rozšířené scény které lze hrát jednotlivě nebo jako skupina: Úvod do planety hub, Sonic byl přistižen, jak se plíží ven, Příprava na Havaj, Tails se setkává s Wadem, Robotnikův falešný Crowdfunding Scheme, Knuckles se učí význam lhanía Wade objeví Robotníkovu tajnou skrýš. Všechny byly smazány poměrně brzy v postprodukci, takže efekty jsou stále v animované podobě blbci jsou většinou jen nezábavné přepadení pro kameru, ale Jim Carrey více improvizuje, pokud je to váš typ. Hledání vašeho týmu se zaměřuje na novou skupinu lidských postav, přičemž herci mluví o práci s Fowlerem a vypořádávají se s prací s efekty. Mocný děrovač zkoumá uvedení Knuckles do filmového vesmíru. Rychlá reakce na palbu funkce Schwartz zdarma přiřazování k buď / nebo otázky. Robotnik Reimagined nabízí vše, co Jim Carrey můžete chtít. Alespoň se zdá, že se v roli skutečně baví. Kamarád pro Sonic se dívá na interakci mezi Sonicem a Tailsem ve filmu ve srovnání s tím, jak jsou používáni ve hrách.

Produkovat velkorozpočtový film založený na postavě z videohry může být výzvou, protože je těžké najít rovnováhu mezi potěšením fanoušků této hry a dávat smysl lidem, kteří je nikdy nehráli. Sonic the Hedgehog 2 Zdá se, že je mezi nimi tenká čára, takže je to dost odvádějící pro celou rodinu. Paramount UHD také nabízí téměř referenční kvalitu obrazu a zvuku, takže je tu také něco pro fanoušky domácího kina. Všichni milujeme pastvu pro oči.

– Stephen Bjork

(Stepána můžete sledovat na sociálních sítích na těchto odkazech: Cvrlikání a Facebook.)

značky

2022, 2160p, 4K, 4K Digital Intermediate, 4K UHD, 4K Ultra HD, akční, akční adventura, Adam Pally, dobrodružství, Ben Schwartz, Blu-ray, Blu-ray Disc, Blur Studio, Brandon Trost, Colleen O’Shaughnessey, komedie, digitální, Doctor Robotnik, Dolby Atmos, Dolby Vision, Donna J Fulks, HDR, HDR10, Hitoshi Okuno, Idris Elba, James Marsden, Jeff Fowler, Jim Carrey, Jim May, John Whittington, Josh Miller, Knuckles, Lee Majdoub, Marza Animation Planet, Melody Nosipho Niemann, Miles Tails Prower, Natasha Rothwell, Neal H Moritz, Původní film, Paramount Pictures, Paramount Pictures Home Entertainment, Pat Casey, recenze, Robotnik, Sega, Sega Sammy Group, pokračování, Shemar Moore, Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog series, Stephen Bjork, Tails, The Digital Bits, Tika Sumpter, Toby Ascher, Tom Butler, Tom Holkenborg, Toru Nakahara, Ultra HD, videohra, videoherní série

.