Rybářský příběh Annastasie Tolleyové

10 nápadů na dárky pro outdoorové nadšence

Obsah poskytl Annastasia Tolley

Příběh Annastasie jsme obdrželi jako součást naší kampaně Měsíc historie žen. Podívejte se na další rybářské příběhy!

V průběhu letošního léta jsem se přistihl, že s nábožností sleduji nejlépe hodnocený televizní pořad „River Monsters“ od Animal Planet. Zaujala mě vášeň Jeremyho Wadea a jeho posedlost odhalit tajemství toho, co se skrývá pod povrchem. Ten pocit byl tak nakažlivý, že jsem i já cítil potřebu hodit vlasec na nejbližší zdroj vody s rybami, které jsem našel. Naštěstí pro mě existuje umělé jezero přímo na mém vlastním dvorku tady v Chico v Kalifornii.

Vyhledávám na Googlu druhy ryb žijících v California Park a vrací se výsledky pro okouna, modřince a kapra – a říká se, že i několik jeseterů je známo, že se v této oblasti vyskytují. Ještě tu noc vymyslím plán, že poté, co následující odpoledne skončím v práci, zamířím do místního obchodu Big 5 Sporting Goods a koupím si svůj první rybářský prut.

Jak následující ráno přechází do odpoledne, je pro mě těžké soustředit se na své každodenní pracovní úkoly. Moje mysl se soustředí na jedinou věc a jedinou věc: rybaření! Vzrušuje mě myšlenka, že vystoupím ze své komfortní zóny a pustím se do něčeho, co jsem ještě nikdy nezkusil. Hodiny nemohou uběhnout dostatečně rychle, dokud nebudu moci nabídnout svou kreditní kartu jako oběť a být obdařen svým prutem podle svého výběru.

Hodiny konečně odbíjejí 14:30 a já kráčím silou k autu, jako bych vstoupil do nějakého maratonu extrémní chůze. Nemůžu jim otočit klíčkem dostatečně rychle, aby se daly do pohybu… a pak se zdá, že se provoz prostě zastavil. Jako by proti mně pracovala nějaká mytická supervelmoc. Zdá se, že uběhly hodiny, než konečně dorazím na Big 5.

Vstupuji do obchodu a hned si všimnu rybářské sekce po mé levici. Mířím k sekci prutů a jsem bombardován mnoha možnostmi. Jako někdo, kdo nikdy předtím nerybařil, nemám ponětí, jaké kombo navijáků koupit. Začínám se cítit ohromen tím, co vypadá jako neomezené možnosti – a nikdo se mě neptá, jestli potřebuji nějakou pomoc.

Zdá se, že moje mentalita „poslání“, kterou si stále nosím od doby, kdy jsem byla v armádě, je v plné síle. Každý musí předpokládat, že opravdu vím, co tady dělám. Strávím dobrých 30 minut, ne-li více, prohlížením prutů, potápěčů, návnad, návnad a háčků. Potřeba učinit volbu se stává trochu stresující a čas tiká. Co se stane, když vyberu špatně? Jaký typ vlasce a návnady skutečně potřebuji? Přesto nežádám o pomoc!

Pokračuji v prohlížení prutů a nakonec se rozhodnu pro Rody Silent Hunter Limited Edition, protože název zní skvěle a prodejní cena 25 $ je tak akorát. Co málo toho vím o tomto sladkovodním spinovém kombu, které je již namotané na 10librový monofilní vlasec. Čekám ve frontě u pokladny a s důvěrou platím za háčky na chobotnice, sady s více háky a některé další zajímavé předměty. Nyní jsem připraven na ryby!

Teplo dne je stále na mně a čas, než se ochladí, nemůže přijít dostatečně rychle. Pokouším se vymotat vlasec z cívky mého Rodyho, ale ukázalo se, že jsem při nastavování rybářského prutu naprosto selhal. Začnu bezcílně prohledávat video na YouTube za videem na YouTube a nakonec se dostanu k několika skvělým pokynům krok za krokem. Přehrávám si videa a pozorně je sleduji, ale pořád se mi ani nedaří vyvěsit vlasec z místa, kde je nacvaknutý na cívce.

Začínám přemýšlet, jestli jsem nekoupil vadné zboží. Můj duch je v tísni a jediné, co chci, je udělat to správně. Mám pocit, jako bych propadl Angler’s Basics 101! Nemělo by to být tak těžké! Začínám se sám sebe ptát: „Je toho opravdu příliš mnoho, abych se dostal ven a začal rybařit?

Nakonec to na noc vzdávám a snažím se navléknout udici. Dostal jsem nápad jít prozkoumat nedaleké jezero, kde plánuji udělat svůj první odlitek. Vodní plocha přímo na mém dvorku je plná řas, a přesto tam děti pořád odlévají šňůry s malými záblesky naděje, že něco kousne. Všiml jsem si, že jediným životem na vodě jsou husy, které dočasně obývají tuto oblast, a četné želvy, které jako by jezeru vládly.

Jdu ještě dál po stezce, která vede k ještě menšímu jezírku na druhé straně malého mostu pro pěší. Na té straně mostu je voda kamenitá a zdá se, že je jen málo známek květu řas. Jezírko se spojuje se želvami a také s některými velmi dobře živenými davy. V tu chvíli se rozhodnu, že toto je to pravé místo pro první obsazení.

Druhý den po práci mířím do Dick’s Sporting Goods a hledám pro sebe vhodnější prut. Nakonec se spokojím s Ugly Stick, který nebyl předem namotaný. Také si kupuji 30librový monofilový vlasec, protože kdo ví, možná chytím Lakeview Lake Monster!

Jakmile se vrátím domů, letní vedro stále bije, ale je mi to jedno! Jsem připraven lovit… jakmile navleču prut. Vracím se na YouTube a sleduji, jak správně namotat prut a navléknout ho. Chce to mnoho pokusů udělat to správně. Přesto by bylo snazší jít pro pomoc do mého místního obchodu s nářadím. Ale konečně mám správné nastavení bez zádrhelů ve vlasci a jsem připraven vyrazit na vodu.

Když se na své první rybářské cestě vydávám ven, vedro stoupá s teplotou přes 100 stupňů. Přesto mám něco, co musím udělat. Najdu pěkné malé místo na menším jezeře, kde je zastíněno na dokonalých místech, a vrhnu svůj první z mnoha řádků do Lakeview. Okamžitě nic nechytím – kromě větviček, vegetace a pozornosti želv. Zkouším četná místa podél jezírka, ale moje štěstí se stále nemění a moje trpělivost tenčí.

Trvá mi to další dva týdny, kdy vydržím hodiny v Chico vedru a budu si vyvíjet trpělivost, až se jednoho dne probudím z odpoledního spánku s dobrým pocitem, že potřebuji dostat vlasec do vody. Mířím na místo na malém jezírku známém svým velmi skalnatým prostředím a začínám nahazovat s mým vybraným prutem, Ugly Stick. Trvá několik vrhů, než si ve vodě všimnu něčeho, o čem s jistotou vím, že to není jedna z těch želv, které mě už týdny ohrožují.

Je to ryba! Začnu se za ním pronásledovat na mělčině a nahazuji vlasec na místa blízko něj v naději, že ho přilákám, aby se mi zakousl do háku. (Později jsem se dozvěděl, že to bude můj první pozorovací rybolov.) Konečně mi něco kousne vlasec a tentokrát to není žádná větvička – ryba byla chycena! Prochází mnou vzrušení a adrenalin a nemůžu uvěřit, že se to konečně stalo!

Navíjím svůj první úlovek – tak přemožený štěstím, že se má trpělivost vyplatila. Tato skvělá ryba je divoká modrásek, který dovede boj až do hořkého konce, a stále bojuje, když ho pustím zpět do jezera, kde byl zaháknut.
I když teploty stoupaly nad 100 stupňů, vydržel jsem a dokázal něco, o čem jsem si nikdy nemyslel, že udělám. Možná jsem byl opravdu ve správný čas na správném místě, nebo se bohové jezera rozhodli, že je čas na můj první úlovek. Během několika příštích dní mám stejné štěstí na stejném jezeře a v různých denních dobách. Vypěstuji si nové ocenění pro dovednost, kterou zdokonaluji s každým obsazením.

Pamatuji si jako teenager, když mi můj zesnulý dědeček vyprávěl příběhy o svých rybářských dobrodružstvích, a já jsem si myslel, jak nudně zní rybaření. To nemůže být dále od pravdy! Rybaření přineslo do mého života nové ocenění maličkostí a ještě více mě přiblížilo lidem, kteří pro mě znamenají nejvíc.

Konečně jsem ve svém životě našel novou vášeň a s každým hodem do nové vodní plochy přichází nové dobrodružství. Uvrhl jsem šňůru do Lime Saddle u jezera Oroville a objevil jsem několik bizarních příšer, které číhají pod povrchem. Odvážil jsem se k potoku zamořeném komáry na předměstí okresu Butte a skončil jsem na jezeře Whiskeytown a visel jsem s vlascem z malého útesu do jeho křišťálových vod. Odvážil jsem se ještě dále a nyní jsem zamířil na Feather River v Plumas County, kde se lososi začali třít. Muži rybáři, přesuňte se – můj příběh právě začíná!

Navštivte naši sekci Jak rybařit, kde se dozvíte o základním rybářském vybavení, které potřebujete pro své další dobrodružství.

Mohlo by se Vám také líbit

Maria Elizabeth Dominguezová

Maria Elisabeth Dominguez je dvojjazyčná spisovatelka s mezinárodními zkušenostmi v žurnalistice, korporátní komunikaci, sociálních médiích, public relations a rozhlasové produkci. Emocionální spojení a kreativní řešení jsou klíčová slova tohoto nadšeného venezuelského sociálního komunikátora s 12letými zkušenostmi.