Recenze Sonic Frontiers: A New Hedgehog Hope

Sonic the Hedgehog zažívá v posledních letech obrovskou renesanci díky veleúspěšným filmům Paramountu, ale už je to nějaký čas, co fanoušci videoher nemají co slavit. Vývojářský tým Sonic Team si je této skutečnosti dobře vědom a usilovně se snažil věci zvrátit. Nejnovější vývojář je Sonic Frontierscož je nejambicióznější hra, ve které postava hrála od roku 1998 Zvukové dobrodružství. I když hra není dokonalá, Sonic Team byl v těchto ambicích z velké části úspěšný.

Když Sonic Frontiers začíná, hrdina ježka se ocitne na tajemných Starfall Islands. On, Tails a Amy vysledovali údaje o energii související se smaragdy chaosu, ale Sonicovi krajané rychle zmizeli. Modrá šmouha začíná prozkoumávat své nové okolí, ale zjistí, že jeho přátelé byli uvězněni v kybernetickém vesmíru a potřebují jeho pomoc. Jeho okolí však obývají masivní Titáni a on bude potřebovat pomoc smaragdů chaosu, aby je porazil.

Jedna z největších změn pro Sonic Frontiers spočívá v tom, že hráči stráví většinu svého času zkoumáním „otevřených zón“. Každý z ostrovů Starfall funguje jako velký, otevřený svět k prozkoumání a existuje řada věcí, které musí Sonic hledat, aby mohl pokročit. Paměťové tokeny pomohou Sonicovým přátelům získat jejich vzpomínky a posunout příběh dál, Portal Gears umožní Sonicovi vstup do úrovní kybernetického vesmíru a Vault Keys odemknou ochranné bariéry ukrývající smaragdy Chaosu. Sonic může také řešit hádanky, aby zmapoval části ostrova, a získat předměty používané ke zvýšení jeho síly a obrany. I když to hra správně nevyjadřuje, tato poslední část je docela důležitá, protože hráči budou muset před první bitvou s Titány co nejvíce posílit svou sílu a kapacitu prstenu.

(Foto: SEGA)

Od dob Sega Genesis byly hry Sonic vždy o tom, jak jít rychle, ale také se naučit, kdy jít pomalu. To bylo konstantou série a to v ní převládá Sonic Frontiers. Nicméně jedna věc, kterou na hře opravdu oceňuji, je to, jak moc mě jako Sonic uvolnila; Otevřené zóny dávají postavě větší volnost v pohybu než kdy předtím. To může být nejrychlejší, co kdy postava cítila, a je na tom něco opravdu potěšujícího. Bohužel, stejně jako Sonic, existuje jen málo možností rychlého cestování a někdy může být trochu frustrující snažit se zapamatovat si, jak přesně se dostat zpět na určitá místa.

Zatímco většina hry je in Sonic Frontiers se odehrává v otevřených zónách, výše zmíněné Cyber ​​​​Space stage poskytují tradičnější Sonic zážitek. Tyto oblasti obsahují kombinaci 2D a 3D a zahrnují známá prostředí a nepřátele z minulých her. Poražení těchto fází odemkne Vault Key a hráči budou potřebovat spoustu, aby získali smaragdy Chaosu na každém ostrově. Hráči získají další klíče od trezoru za splnění dalších úkolů, jako je poražení jeviště za stanovený čas, nalezení všech prstenů Rudé hvězdy a dokončení pomocí stanoveného počtu standardních prstenů. Překonání většiny fází hráčům nezabere dlouho, ale splnění všech těchto úkolů bude výzvou i pro ty nejsrdečnější fanoušky Sonic. V těchto fázích je také opravdu skvělý design úrovní, který přidává další motivaci k tomu, abyste se neustále pokoušeli dokončit každý úkol.

Zkontroloval jsem Sonic Frontiers na Nintendo Switch a byl jsem velmi zvědavý, jak si handheld se hrou poradí. Před uvedením na trh producent Takashi Iizuka uvedl, že Hedgehog Engine od Segy umožní hře vypadat a fungovat stejně na Switch s minimálními kompromisy. S radostí mohu říci, že jsem zjistil, že hra na Switchi běží opravdu dobře, i když textury vypadají trochu neohrabaně. Narazil jsem na jeden problém s výkonem, a to je pop-in hry. Když Sonic projde otevřenými zónami, hráči uvidí, jak se části světa náhle dostanou do centra pozornosti. Někdy jsou to jen textury v písku na ostrově Ares a jindy jsou to celé struktury na obloze. Pop-in měl málokdy negativní dopad na hru (nikdy jsem nevynechal kritický skok nebo nepřítele), ale rozhodně je to znát. I když jsem měl možnost hrát pouze verzi Switch, z toho, co jsem viděl online, se zdá, že to je problém se všemi verzemi hry.

(Foto: SEGA)

Jeden z největších problémů Sonic Frontiers je, že jeho herní smyčka může být trochu frustrující. Sonic prozkoumá každý ostrov, pomůže příteli obnovit jejich vzpomínky, najde všech sedm smaragdů Chaosu, utká se s obřím nepřítelem a pak to udělá znovu na dalším ostrově. Nutnost opakovat to pro každý ostrov bude pravděpodobně pro některé hráče únavné. Naprostý počet předmětů ke sbírání může být také trochu matoucí. Svým způsobem tento aspekt Sonic Frontiers připomínal plošinovky z 90. let Banjo Kazooie nebo DonkeyKong 64, který dal hráčům za úkol posbírat tunu různých předmětů, aby mohli postupovat. Zpočátku jsem se snažil vzpomenout si přesně, který předmět byl vyžadován pro rybaření s Big the Cat, nebo který z nich byl potřeba ke zvýšení Sonicovy obrany.

V předchozích hrách Sonic se často zdálo, že kontinuita postavy byla trochu dodatečná myšlenka, ale v Sonic Frontiers, spisovatel Ian Flynn skutečně učinil, že historie se cítí jako důležitá součást vyprávění. Zatímco Sonic pracuje na záchraně svých přátel, hranic zachází s hráči úhlednými sekvencemi flashbacků do her jako Sonic the Hedgehog 3 jiný Zvukové dobrodružstvía dialog také odkazuje na minulá místa a postavy. Také na mě udělalo dojem, jak nedávná epizoda Tails Tube ukázala, jak Sonic a Tails odcházejí na Starfall Islands, zatímco animovaný prolog hry s Knucklesem připravil samostatný příjezd postavy. Fanoušci, kteří tyto věci neznají, se neztratí, ale hra tyto prvky využívá k doplnění příběhu a interakcí postav a o to lépe.

Charakterizacím pomáhá silný hlasový projev. Sonic Frontiers Představuje řadu veteránů z franšízy, včetně Rogera Craiga Smithe, Mikea Pollocka a Colleen O’Shaughnessey. Zvuk obecně je však fantastický. Existuje velká rozmanitost hudby a hodí se pro každou situaci. V jednu chvíli budete poslouchat poklidnou klavírní tématiku ostrova Kronos, v další chvíli budete poslouchat skladbu Kellin Quinn ovlivněnou emocemi, zatímco budete bojovat s obrovským Titanem jako Super Sonic. Skutečnost, že hudba této hry nezískala nominaci na The Game Awards, je trestná.

(Foto: SEGA)

Sonic Frontiers má spoustu drobných nedostatků, ale jeho přednosti jsou natolik velké, že je těžké na ně příliš harfovat. Prozkoumávání otevřených zón hry je zábavné, úrovně Cyber ​​​​Space jsou dobře zpracované a zvuk je vynikající. Sonic Team zjevně vložil hodně přemýšlení a péče do vytváření tohoto nového směru pro sérii a výsledky jsou působivé. Opravdu doufám, že Sega vezme prvky, které fungují Sonic Frontiers a doladí je pro další záznam v sérii. Poněkud opakující se herní smyčka je hranic“ největší problém, ale většina fanoušků Sonic jej bude pravděpodobně schopna přehlédnout díky všemu, co hra dělá správně. Sonic the Hedgehog zoufale potřeboval hru jako je tato, a je skvělé říci, že Sonic Team to (většinou) zvládl. Budoucnost franšízy vypadá jasněji než po dlouhou dobu.

Hodnocení: 4 z 5

Sonic Frontiers je nyní k dispozici na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S a PC. Hra byla poskytnuta vydavatelem pro účely této recenze a byla recenzována na Nintendo Switch OLED.

.