Recenze Resident Evil od Netflixu – Snadno nejlepší adaptace Zombie franšízy

Recenze Resident Evil od Netflixu - Snadno nejlepší adaptace Zombie franšízy

Kromě Sonic the Hedgehog a jeho nepřeberného množství animovaných pořadů byla nějaká videoherní franšíza adaptována do televize a filmů více než Resident Evil? Je těžké vymyslet jeden, co se sedmi různými hranými filmy a hrstkou animovaných pořadů a filmů. Přesto naše fascinace světem her a strašlivou korporací Umbrella, která je zodpovědná za své hrůzy, nikdy neomrzí. Nyní, s první adaptací živého televizního pořadu na Netflixu, dostáváme zcela nový příběh Resident Evil, i když takový, který se ve vesmíru cítí z velké části jako doma.

Resident Evil od Netflixu má premiéru 14. července a po zhlédnutí celé první sezóny lze s jistotou říci, že se jedná o jednu z „dobrých“ adaptací videoher, která je světu udělována. Stejně jako šestifilmová série s Millou Jovovich v hlavní roli vypráví nový příběh, který se netýká událostí ve hrách, ale obsahuje hlavní ozdoby série: totiž zombie a mutantní monstra vytvořená zlou farmaceutickou korporací. Na rozdíl od těchto filmů však vše, co se stalo ve videoherní franšíze přes Resident Evil: Village z roku 2021, slouží jako pozadí příběhu.

Show se odehrává ve dvou samostatných letech: 2022 (před apokalypsou zamořenou zombie) a 2036 (dobře po ní). V roce 2036 seriál sleduje Jade Weskerovou, která se ocitá uprostřed opuštěného kousku světa a studuje nakažené. Tento příběh se rozplétá a pomalu ukazuje, jak se věci zhoršily a jak za to všechno může hanebná společnost Umbrella Corporation.

Poté, v roce 2022, příběh sleduje mladší Jade a její sestru Billie, když se potýkají se životem, když se přestěhovali do plánované komunity, kterou vlastní a provozuje společnost Umbrella, New Raccoon City. Jak se dalo čekat, všechno je tam opravdu divné, nikdo nerad mluví o starém Raccoon City. Pro ty, kteří hry neznají, T-virus překonal původní Raccoon City, což vedlo k tomu, že Umbrella odpálila jaderné zařízení, aby se postarala o jejich problémy v Resident Evil 2.

Je to zajímavý přístup k vyprávění příběhu Resident Evil, který ukazuje dvě různé zápletky – 14 let od sebe – s předpokladem, že se nakonec potkají uprostřed a doplní podrobnosti o tom, jak se svět rozpadl. A naštěstí je to přístup, který v rámci představení absolutně funguje. Z skoku je jasné, že Umbrella chystá něco hrozného se svou novou drogou „Joy“, která obsahuje kousky T-viru, který vytvořil tolik infikovaných monster v historii Resident Evil. Co, myslel sis, že by se Umbrella poučila z chyb svých způsobů? žádná šance Kromě toho se jim podařilo nějak ututlat poslední katastrofu, co na to, že už to nezvládnou?

Když sledujeme šéfku této farmaceutické společnosti Evelyn Marcusovou, jak se honí za zisky a zároveň ospravedlňuje používání tak nebezpečných materiálů, je pro nás snadné vidět nevyhnutelné přicházející na míle daleko. Sledovat, jak se to takhle vyvíjí, je však poutavé, už jen proto, že druhá polovina příběhu je pohřbena v důsledku rozhodnutí Umbrella. Vidět Evelyn bránit se pomocí kousků T-viru nejvyšším manažerům Umbrella, jen aby se scéna posunula do postapokalyptické pustiny, je šokující ve všech těch nejlepších ohledech.

Jádrem show jsou však Jade a Billie. Hrají ji v roce 2022 Tamara Smart a Siena Agudong a v roce 2036 Ella Balinska a Adeline Rudolph, vidíme, jak čas a konec světa tyto dva změnily – k lepšímu i horšímu. Vidíme, jak spolu zápasí, když začnou odhalovat tajemství, která drží jejich otec Umbrella, vysoce postavený vědec Umbrella Albert Wesker, a uvidíme, kde je to nechá, když v roce 2036 najde Jade na útěku před zlou korporací a studuje infikované „nuly“, které nyní daleko převyšuje počet přeživších lidí na Zemi.

Něco, co tomu tak dobře pomáhá, je to, že se jedná o nové postavy. Nemáme co do činění s Jill Valentine nebo Clare Redfield, ale místo toho zcela čerstvé postavy v tomto světě. Umožňuje divákům obeznámeným s franšízou je sledovat bez jakýchkoliv předpojatých představ o tom, jak by měli jednat nebo jaké by měly být jejich další kroky.

Není uveden žádný titulek

Dlouholetí fanoušci však mohou mít s Albertem Weskerem trochu větší potíže. Wesker, kterého v seriálu hraje Lance Reddick, není úplně jako ten posměšný, přehnaný padouch, kterého si pamatujete z her. Je to pozorný otec a nadaný vědec. Tajemství, která před svou dcerou tají, však značně vysvětluje, kdo je tento pohled na postavu. I když se tedy fanouškům může zdát divný, držte se vývoje jeho postavy, protože se to vyplácí.

Další věc, kterou budou fanatici Resident Evil zajímat, je, no, krev. Koneckonců, hry a filmy jsou plné zombíků, obřích příšer a spousty krve a vnitřností, aby byly věci dokonale děsivé. Show na těchto aspektech nešetří, po ulicích se v roce 2036 procházely hordy nakažených, řada pozoruhodných tvorů z her hrála důležité role – zombie psi jsou jen začátek – a dokonce se zde objevují i ​​některé známé znepokojivé postavy. a tam. Pokud vás do Resident Evil přitahuje horor, měla by tato show sloužit vašim potřebám docela dobře.

Pokud jste však přívrženci kánonu a nemáte rádi, když se věci vůbec liší od stanoveného spiknutí, můžete mít s Resident Evilem Netflixu potíže. I když se odehrává po událostech Village, nebude se konat v žádné z nadcházejících her a nakonec si vyhrazuje právo remixovat malé kousky kánonu tam, kde je to vhodné. Některé z nich budou vysvětleny způsobem, který by mohl zmírnit ránu, ale pokud jste zcela proti myšlence verze Alberta Weskera, která má dvě dcery, a nechápete, jak by to mohlo zapadnout do Resident Evil videoherní logika, může být show ukousnuta víc, než dokážete žvýkat.

Není uveden žádný titulek

Přesto, i když během toho dojde k některým vylepšením, sezóna 1 působí mnohem více jako příběh Resident Evil, než že úvodní sezóna Halo nakonec připomínala franšízu, na které byla založena. Na rozdíl od Halo, které hrálo roli dobře několik epizod poskytnuto k tisku k recenzi než se divoce odkloní od toho, co fanoušci od série očekávají, Netflix’s Resident Evil ví, odkud pochází, a do značné míry naplňuje humbuk.

I když se nemusí jednat o první adaptaci Resident Evil, je na dobré cestě získat cenu za nejlepší adaptaci, jakou jsme kdy viděli. To není výstřel na milovanou filmovou franšízu, ale pouze souhlas s myšlenkou, že Netflix se ve světě videoher cítí jako doma. Jeho vyprávěcí přístup odhalující děj ve dvou oddělených okamžicích v průběhu deseti let od sebe udržuje věci jedinečné a poutavé, zatímco sledování postav během blížící se apokalypsy v nadějných budoucích sezónách by mělo být napínavé – za předpokladu, že Netflix show nezruší. jako má řadu dalších vysoce sledovaných sérií (pamatujete si ještě někdo Cowboy Bebop?). Celkově vzato, Resident Evil stojí za váš čas a nakonec vás možná velmi překvapí, jak hluboko vás vtáhne do své sítě.