Drive (1997) (4K UHD recenze)

• třída videa: B+
  • Kvalita zvuku: A
  • Extra známky: B+

Disk (4K UHD)

Koupit zde!

Posouzení

Ačkoli se nikdy nedostal do kin v roce 1997, Steve Wang’s Řídit jaký pokus dělat to, co se filmům líbí John Wick udělal později: zaměřte se hlavně na akci, ale konkrétněji na akci bojových umění, a dělejte ji dobře. Obsahuje Marka Dacascose, který si později zahrál padoucha John Wick 3: Parabellum, příběh filmu je poměrně přímočarý: padouši pronásledují hodného chlapa, ten dobrý se spojí s nepravděpodobným partnerem a nakonec zvítězí. Herecké výkony nejsou skvělé a pokusy o komedii nikdy neuspějí, občas silně ovlivňují tón, ale vaší cenou za vstup jsou dobře choreografované a dobře natočené bojové sekvence, které jsou vynalézavé a mají dopad. Nejpodivnějším přírůstkem je příspěvekbezradný Brittany Murphy, která jako praštěná puberťačka s problémy s hranicemi podává přehnaný výkon. Má tendenci vyčnívat v čemkoliv se objeví, ale v případě Řídit, je po celé mapě. Mimo bojové scény je to jeden z mála aspektů filmu, který zdaleka není obyčejný. V každém případě, Řídit stále si dokázal vypěstovat kultovní přívržence, a to z dobrého důvodu (nechte oči natažené kvůli cameu mrkněte a přehlédnete ho od Boba Burnse).

Toby (Mark Dacascos) je speciální agent na útěku před vrahy, kteří mají rozkaz přivést ho zpět do Hong Kongu. V hrudi má nainstalované vysoce experimentální zařízení, které mu dává úžasné bojové schopnosti, a plánuje odjet do Los Angeles, nechat si zařízení odstranit a prodat ho zájemci za pět milionů dolarů. Uloží se na člunu a přistane v San Franciscu, kde se poprvé setká s nájemným vrahem Vicem (John Pyper-Ferguson) a jeho pravou rukou Hedgehog (Tracey Walter). Zaleze do baru, kde se po rozchodu s manželkou a rodinou povaluje nešťastný skladatel Malik (Kadeem Hardison). Jakmile se objeví Vic, dojde k přestřelce, která Tobyho donutí vzít Malika jako rukojmí, aby se vyhnul policii. Při jízdě do Los Angeles se z těchto dvou mužů rychle spřátelí. Pokoušejí se ukrýt v hotelu, který provozuje výstřední mladá Deliverance (Brittany Murphy), ale Vic a Hedgehog nezůstávají pozadu. Mezitím jejich zaměstnavatel pan Lau (James Shigeta) začíná být netrpělivý a místo toho posílá jiného biologicky pokročilého bojovníka (Masaya Kato), aby to udělal.

Dřeka byl natočen kameramanem Michaelem Wojciechowskim na 35mm film, dokončen fotochemicky a uveden v poměru stran 2,35:1. Společnosti 88 Films a MVD Rewind Collection spolupracovaly na debutu 4K Ultra HD filmu v jeho rozšířené režijní sestřihové podobě, která byla převzata z 4K skenu originálního negativu fotoaparátu a odstupňována pro vysoký dynamický rozsah (možnosti HDR10 a Dolby Vision jsou zahrnuty). Dá se předpokládat, že zdroj je stejný jako předchozí Blu-ray vydání MVD. Na první pohled to není tak pohledný obrázek, ale jakmile skončí úvodních sedm minut (pravděpodobně vytažených z interpozitu pro úvodní titulky), dojde k výraznému skoku v kvalitě. To neznamená, že prezentace je dokonalá. Zrno se trochu vlní, místy působí těžce a dokonce i trochu hrudkovité, ale oproti předchozímu Blu-ray je tu menší vylepšení detailů. Černé jsou slušné, i když v určitých oblastech jsou příliš světlé. Sytost je dobrá, ne skvělá. Klubové scény ke konci filmu s různými neonovými odstíny skutečně ožívají. Stupně HDR rozsah tolik nerozšiřují, ale pleťové tóny působí většinou přirozeně. Jedná se o převážně čistou a stabilní prezentaci, pouze s krátkými případy bílého tečkování, několika škrábanci a menšími problémy s vymezením v několika scénách. Agresivnější stupeň a zvýšení kontrastu bylo potřeba, aby bylo možné skutečně využít jemné nuance, ale jinak je to příjemné a organické.

Zvuk byl upgradován o novou anglickou stopu Dolby Atmos (kompatibilní se 7.1 Dolby TrueHD) a také možnosti anglického 5.1 a 2.0 DTS-HD Master Audio (předchozí vydání Blu-ray nabízelo pouze anglické stopy 5.1 Dolby Digital a anglické 2.0 LPCM) . Titulky jsou také zahrnuty v anglickém SDH. Nová skladba Atmos, stejně jako její protějšek 5.1, skutečně otevírají zvukovou stopu se silnou směrovostí v okolních reproduktorech. Dialogu je poskytnuta dostatečná podpora a skóre bylo také posíleno. Je to rozsáhlé se silným stagingem a častým posouváním, stejně jako občasnou podporou nízkého konce.

Řídit na 4K UHD sedí v černém pouzdře amaray s reverzibilním předlohou, včetně nové předlohy od Sama Gilbeyho na přední straně a předlohy použité pro některá domácí videa z filmu na zadní straně. Vše je umístěno v přihrádce, která obsahuje další nové umělecké dílo, stejně jako jeho repliku mini plakátu (obrázek VHS použitý pro předchozí Blu-ray vydání bohužel neprošel). Stojí za zmínku, že vydání DVD ve Spojeném království obsahovalo několik galerií, které se nepřenesly. Zahrnuty jsou následující doplňky:

• Zvukový komentář se Stevem Wangem, Koichim Sakamotem, Markem Dacascosem a Kadeem Hardisonem
  • Původní divadelní střih (HD – 99:48)
  • Drive: The Force Behind the Storm (SD-47:43)
  • Highway to Nowhere: Jason Tobin & Drive (HD – 20:01)
  • Vymazané scény (Převzorkované SD – celkem 6 – 8:01)
  • InterviewGallery (SD – 24:41)
  • Přívěsy (Převzorkované SD – 1:42)

Audiokomentář s režisérem Stevem Wangem, bojovým choreografem Koichim Sakamotem a herci Markem Dacascosem a Kadeem Hardisonem je zábavný. Herci mají tendenci kecat, zatímco se Wang pokouší mluvit o produkci filmu a diskutovat o rozdílech mezi těmito dvěma verzemi, ale tito čtyři muži spolu dobře vycházejí a zdá se, že jsou si spolu dobře. Původní divadelní verze (pravděpodobně vydaná v kinech mimo USA, protože film šel rovnou na video) je zahrnuta v rozlišení 1080p v poměru 2,35:1 s volitelnými titulky a stereofonním zvukovým doprovodem. Je téměř o 20 minut kratší než prodloužená verze, ořezává mnoho úderů postav a nabízí úplně jiné skóre. Síla za bouří dokument se poprvé objevil na britském DVD a pokrývá produkci filmu s herci a štábem. Dálnice nikam je nový hraný film s hercem Jasonem Tobinem, který vypráví o své kariéře a velmi malé roli komparzisty ve filmu. Šest vymazaných scén zahrnuje extra moment v Malikově domě, když spolu s Tobym konverzují v pokoji jeho dcer, menší trim mezi Vicem a Hedehogem, když spolu cestují, a rozšíření scény, ve kterém Deliverance objímá Tobyho po rvačce. hotel, chvilka v karaoke baru, ve kterém Toby mluví o svém bratrovi, delší verze závěrečného boje a celá Walter: Einsteinova žába TV show, jak je vidět ve filmu. Rozhovory (uvedené samostatně na předchozím Blu-ray vydání) představují herce a štáb, kteří odpovídají na různé otázky, které byly také použity v hlavním dokumentu. Mezi účastníky patří Mark Dacascos, Steve Wang, Wyatt Reed, Koichi Sakamoto a Kadeem Hardison.

Dalo 88 filmů a MVD Rewind Řídit drobná úprava, která úplně neodpovídá standardům jiných filmů podobného typu vydávaných na 4K Ultra HD, ale přiznejme si to. To opravdu není potřeba. Pokud jste fanouškem filmu a ještě jste nevlastnili předchozí Blu-ray, tohle je to nejlepší, jak film vypadá a zní na domácím videu. Majitelé předchozího Blu-ray se budou muset rozhodnout, zda malá vylepšení stačí na další propad, a to až rok po vydání předchozího disku. Tento recenzent si to myslí, ale posuzujte to vy.

– Tim Salmons

(Tima můžete sledovat na sociálních sítích na těchto odkazech: Cvrlikání a Facebook. A nezapomeňte se přihlásit k odběru jeho kanálu YouTube zde.)

značky

1997, 2160p, 4K, 4K sken originálního negativu fotoaparátu, 4K UHD, 4K Ultra HD, 88 filmů, akce, Allumination Filmworks, Blu-ray, Blu-ray Disc, Bob Burns, Brittany Murphy, Christopher Michael, Clive Rosengren, Dolby Atmos, Dolby Vision, Dom Magwili, Drive, Drive 1997, DTS-HD Master Audio, Filmrise, HDR, HDR10, Ivan Ladizinsky, James Shigeta, John Pyper-Ferguson, Kadeem Hardison, Mark Dacascos, bojová umění, Masaya Kato, Michael Wojciechowski, MVD, MVD Rewind, MVD Rewind Collection, nativní 4K, NEO Motion Pictures, Overseas FilmGroup, recenze, Ron Yuan, Sanaa Lathan, Scott Phillips, natočeno na 35mm film, Steve Wang, přímo na video, přímo na video , Ted Smith, The Digital Bits, Tim Salmons, Tracey Walter, Ultra HD, Walter Werzowa

.